Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 14 lutego 2012

WALENTYNKI - ŚWIĘTO ZAKOCHANYCH ♥

HISTORIA WALENTYNEK
Obchody walentynek trafiły do Polski na początku lat 90tych XX wieku z Francji i krajów anglosaskich. Święto to jest nazywane też świętem zakochanych, z walentynkami w naszej kulturze o to miano konkuruje słowiańskie święto Nocy Świętojańskiej, nazywane też Nocą Kupały czy też Sobótką obchodzone w nocy z 21 na 22 czerwca.
Mimo katolickiego patrona Walentynki są mylnie wiązane ze zbieżnym terminowo obchodem pochodzącym z Cesarstwa Rzymskiego, które polegało głównie na poszukiwaniu wybranki serca poprzez losowanie jej imienia ze specjalnej urny. Współczesny dzień zakochanych nie ma bezpośrednio związku ze starożytnym świętem pochodzącym z Rzymu, jednak jest kojarzony z postaciami z mitologii, takimi jak: Eros, Juno Februata, Pan oraz Kupidyn.


WIERSZE, WIERSZYKI

Ach Ty moja WALENTYNKO
Gdzie Ty się podziałaś
Miłość i buziaki ślę
A Ty w końcu przytul mnie

Wyznam Tobie dzis w sekrecie
kocham Ciebie jak nikt w swiecie.
Uscisk przesyłam przez misia małego
w dniu swietego Walentego

Na Walentynki przesyłam całusów kilka
Delikatnych jak muśnięcie motylka
Myślę, że jak je poczujesz
To mi się zrewanżujesz.


SMS na Walentynki


W dniu Walentynek - mocno całuję i słowem KOCHAM się podpisuję.

Kocham Ciebie bardzo przez wszystkie dni w roku,
więc w dzień Walentynek daj mi Święty spokój.

Skąd się biorą chłopcy? skąd dziewczynki?
uuu wszystko przez te Walentynki!




Na koniec chciałbym wam życzyć miłych , słodkich i wspaniale spędzonych walentynek. ♥


PATINKA ! ♥

3 komentarze:

Dziękuję wam bardzo za każdy komentarz bądź obserwację! ♥♥♥